Salgs- og leveringsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser

 

Generelle oplysninger

Bloomit Danmark ApS, Hjallesevej 73, 5230 Odense M. Danmark, CVR NR 35 52 29 21

Info @ bloomit.dk

T: + 00 45 35 85 80 12

 

Betaling

Der kan betales med Dankort, Visa/Dankort og MasterCard, MasterCard DK, MasterCard Debit DK, Visa, Visa DK, Visa Electron, Visa Electron DK, Maestro, Maestro DK, JCB, American Express, American Express DK og Viabill.

Betingelserne for betaling med Viabill findes på www.viabill.com/kredit  

Kortholder pålægges ikke standard transaktionsgebyr på følgende kort: Mastercard, Visa, Visa electron, Maestro, JCB og American Express.

Ved betaling med kreditkort hæves pengene først, når din ordre produceres, hvilket vil sige, at vi trækker pengene dagen før, levering er aftalt.

 

Faktura

Der kan sendes faktura til det offentlige. Det er et krav, at det fremgår følgende: hvilken offentlig myndighed fakturaen skal stilles til, adresse, postnummer samt et telefonnummer og en kontaktperson. Hertil skal der også være et gyldigt EAN-nr. Ønskes et rekvisitionsnummer eller mærke påført fakturaen skal dette tydeligt fremgå, anvend gerne feltet til rekvisitionsnummer.

Er oplysningerne mangelfulde forbeholder vi os ret til at afvise ordren, afvisningen sendes til den mail som er oplyst ved bestillingen.

Ved faktura til erhverv, der ikke anvender EAN nr. skal der påregnes et gebyr på 25,00 DKK.

Betalingsbetingelser ved fakturering 7 dage. 

Bestilling til afhentning

Bestilles der til afhentning, skal bestillingen være afgivet senest 1 time før afhentning. Dette gælder både på hverdage og lørdage.

Bemærk, bestillinger til afhentning søndag skal være afgivet senest lørdagen før kl. 12.00.

Afhentning kan kun ske fra vores egen butik og inden for åbningstiden. Åbningstiderne kan variere i højtiderne. Se åbningstiderne her.
 

Bestilling til levering

Prisen for udbringning af blomster i Danmark er 70,00 DKK.

Levering i hele landet: For at levering samme dag kan garanteres, skal bestillingen være afgivet inden kl. 11.30 på hverdage og kl. 09.00 på lørdage.

Særligt for Odense (5000-5270 + 5320 Agedrup): For at levering samme dag kan garanteres, skal bestillingen være afgivet inden kl. 13.30 på hverdage og kl. 9.00 på lørdage.

OBS! Bestilles der efter ovenstående nævnte tidspunkter, gives der samtykke til, at der leveres næste hverdag, i tilfælde af at vi ikke kan nå at levere samme dag.

Levering kan ikke finde sted på søn- og helligdage, Morsdag undtagen. 
 

Særligt for Morsdag

Vi tager forbehold for, at der kan være områder i Danmark, som ikke bringer ud på Morsdag, hvorfor hilsenen vil blive leveret lørdag eller første hverdag. Hilsner vi modtager på Morsdag bliver forsøgt leveret på dagen, men vil blive leveret mandag, hvis ikke andet kan lade sig gøre.

Vi leverer og producerer selv alle blomsterhilsner til levering i postnumrene 5000-5270 + 5320 Agedrup. Det vil sige hele stor Odense. Ordre uden for disse postnumre videreformidles til en kollega.
 

Forbehold

Ved levering tages der forbehold for ekstreme vejrsituationer som fx sne, is, storm, og vejrlig i øvrigt.
 

Levering til et bestemt tidspunkt

Vi kan ikke garantere, at der kan leveres på et bestemt tidspunkt på dagen, men vi gør alt, hvad der er muligt for at opfylde ønsket om levering på et bestemt tidspunkt.

Undtagen er dog levering til begravelse. Her kan et bestemt tidspunkt angives, og vi garanterer leveringen til det angivne tidspunkt, forudsat at ordren er afgivet inden nedenstående deadline. Se nedenstående afsnit: Særligt for begravelse.

 

Særligt for begravelse

Er ordren afgivet senest dagen forinden kl. 16.00 kan levering til et ønsket tidspunkt garanteres.

Særligt for levering mandag gælder det, at ordren skal være afgivet senest lørdagen forinden kl. 12.00, for at levering kan garanteres. De ordrer, der afgives efter dette tidspunkt, gør vi alt, hvad vi kan for levere. Vi tilstræber at oplyse senest mandag kl. 9.00 pr. mail og eller telefon, hvis levering ikke kan ske.  

Er der ønske om eventuelle begravelsesbånd med tekst, skal ordren være afgivet inden kl. 12.00 to hverdage forinden. Kontakt os eventuelt telefonisk for nærmere aftale herom.

Blomsterhilsner til begravelse leveres en time før begravelsen finder sted, og din hilsen lægges altid i kapellet eller i våbenhuset. Dette sker altid for egen risiko, da vi ikke i denne stund kan lede efter modtageren og bede om en kvittering.

Blomsterhilsner til urnenedsættelser. Her afleveres din hilsen i altid i kapellet og ikke på graven. Er der ikke et kapel af aflevere din hilsen i, lægges din hilsen ved hovedindgangen til begravelsespladsen. 

Kistepynt. Her sørger vi for at kisten pyntes, og at kistepyntet monteres forsvarligt på kisten. Pyntningen tilstræbes af finde sted således, den er afsluttet senest en time før begravelsen finder sted.

 

Hvem kan handle

Du skal være 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre. En aftale kan altid let annulleres af en forældre, hvis den skulle vise sig at være indgået af et barn eller person under 18 år.  

 

Øvrige leveringsbetingelser
Det er kundens fulde ansvar, at oplysningerne om modtageren er fuldstændige og korrekte, og hvis der er forsinkelser i leveringen pga. ukorrekte eller ufuldstændige oplysninger, som kunden har angivet, vil bestillingen ikke blive refunderet.

Når du afgiver en bestilling, har du mulighed for at give instruks om at efterlade blomsterne ved modtagerens dør eller hos naboen, hvis modtageren ikke er hjemme. Vi forbeholder os ret til at ændre dette, hvis vi vurderer, at det er uforsvarligt at efterlade blomsterhilsnen ved døren ved evt. offentlig vej og ved ekstreme vejrforhold. (læs hvordan vi bringer din hilsen ud).
Du skal være opmærksom på, at når du giver os lov til at efterlade "blomsterhilsnen", så sker det på dit ansvar. Lider blomsterhilsnen skade som følge af denne instruks, er det på dit ansvar.   
 
Hvis du ikke har givet instruks om at efterlade blomsterne ved døren eller hos naboen, da du afgav bestillingen, og leveringen bliver forsinket, refunderes bestillingen ikke.  
 
Hvis modtageren ikke er hjemme, når blomsterhilsnen forsøges afleveret, returneres blomsterhilsnen til forretningen med henblik på, at modtageren kan afhente blomsterhilsnen på et senere tidspunkt. Vi lægger en besked i postkassen hos modtager, hvor det fremgår, hvilken butik blomsterhilsnen kan afhentes i.
 

Garanti

Vi garanterer, at din blomsterhilsen er frisk ved modtagelsen, og at værdien svarer til det bestilte.

Forudsat ovenstående tidsfrister for bestillingen er overholdt, garanterer vi, at varen leveres på den ønskede dag.
 

Reklamationer blomster

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vær dog opmærksom på, at varer med en naturlig holdbarhed, der er kortere end 24 måneder, har en reklamationsret, der er begrænset til varens naturlige levetid. Det er altid en god ide at klage så hurtigt som muligt ved eksempelvis afskårne blomster, da det ellers kan være svært at vurdere, om der foreligger en mangel ved varen eller ej.

Lever kvaliteten eller udførelsen ikke op til dine forventninger beder vi dig kontakte den leverende florist, kontaktoplysningerne står på adressesedlen på det leverede produkt eller til Bloomit kundeservice på 35 85 80 12 eller ordre @ bloomit.dk. Reklamationen skal ske uden ugrundet ophold efter levering, så vi kan rette eventuelle fejl eller mangler. Da blomster, dekorationer, buketter, kranse og lignende produkter er ferskvare, er det vigtigt, at sker hurtigt. Tag meget gerne flere billeder af det leverede produkt, da dette gør det lettere for os at vurdere klagen.


Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved (indsæt mail/tlf.nr.) eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter (eksempelvis vin og chokolade som bringes ud af vores egne fragtbiler)

Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg, (kort der er skrevet personlige hilsner på, buketter, dekorationer af planter eller afskåret blomster, kranse, gavekurve mv.)

Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, (såsom afskårne blomster, planter, plantedekorationer, dekorationer af afskåret blomster, gavekurve, buketter o.lign.)

Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Bloomit Danmark ApS, Hjallesevej 73, 5230 Odense M.

 

Produktbilleder

Alle produktbilleder illustrerer produktets type, farve, størrelse og form. Produktbilledets pris er angivet på billedet. Prisen bestemmer produktets størrelse. Bestilles et produkt til en pris der enten er lavere eller højere end den afbillede pris, vil dette blive afspejlet i det leverede produkts størrelse.
Vi leverer et produkt så tæt på det afbillede som muligt, men der forekommer afvigelser på grund af ændringer i butikkens varesortiment og som følge af sæsonudsving.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Bloomit Danmark ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige er Bloomit Danmark ApS.

Vi videregiver din e-mailadresse til ratepanel.dk for, at vi kan indsamle brugeranmeldelser af vores service. Dine oplysninger sælges ikke til tredjemand.

Som registreret hos Bloomit Danmark ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@bloomit.dk

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på info@bloomit.dk eller tlf.: 35 85 80 12 Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

 

Bloomit Danmark ApS forbeholder sig ret til uden varsel at ændre i salgs- og leveringsbetingelserne. 

 

Sidst ændret d. 11. april 2016                                                    

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

 

 

Til:

Bloomit Danmark ApS

Hjallesevej 73

5230 Odense M

E-mail: info @ bloomit.dk

 

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

_____________________________________________________________________________________

 

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

                      

Privatlivspolitik

Ingen varer for totalt 0,00 DKK
Gå til kassen

Gå til indkøbsposen

Dette website benytter cookies. Disse cookies er helt ufarlige og bruges bl.a. til anonym trafikmåling i samarbejde med tredjepart

Læs mereLuk


x