Bloomit

Det er snart Valentinsdag! Bestil allerede i dag, så leverer vi til modtageren på Valentinsdag. Klik her

close icon

Glæd kvinden i dit liv til Mors dag. Bestil og få leveret din blomsterhilsen d. 13. eller 14. maj! Bestil her

close icon

Salgs- og leveringsbetingelser

Generelle Informationen

Bloomit Danmark ApS, Unsbjergvej 5, 5220 Odense SØ. Danmark, CVR NR 35 52 29 21 [email protected] T: +45 35 85 80 12, https://bloomit.dk    

Produktbilleder
Alle produktbilleder illustrerer produktets type, farve, størrelse og form. Produktbilledets pris er angivet på billedet. Prisen bestemmer produktets størrelse. Bestilles et produkt til en pris der enten er lavere eller højere end den afbillede pris, vil dette blive afspejlet i det leverede produkts størrelse. Vi leverer et produkt så tæt på det afbillede som muligt, men der kan forekomme afvigelser på grund af ændringer i butikkens varesortiment og som følge af sæsonudsving. Nogle produkter angives som "floristens valg" hvilket betyder at det 100% er op til den enkelte florist at udvælge de varer, produktet skal sammensættes af. I disse tilfælde er produktbilledet alene til inspiration.

Betaling
Der kan betales med Dankort, Visa/Dankort og MasterCard, MasterCard DK, MasterCard Debit DK, Visa, Visa DK, Visa Electron, Visa Electron DK, Maestro, Maestro DK, JCB, American Express, American Express DK og Viabill. Betingelserne for betaling med Viabill findes på www.viabill.com/kredit.    

Kortholder pålægges ikke standard transaktionsgebyr på følgende kort: Mastercard, Visa, Visa electron, Maestro, JCB og American Express. Ved betaling med kreditkort hæves pengene først, når din ordre produceres, hvilket vil sige, at vi trækker pengene dagen før, levering er aftalt.

Bestilles der til levering mere end 7 dage ud i fremtiden, da vil pengene blive hævet senest 7 dage efter bestilling, da transaktionen ellers forældes.

Internationale kort såsom VISA og MasterCard reserverer det aftalte beløb. Beløbet frigøres, når det enten trækkes eller ophæves. En automatisk ophævning sker indenfor 1-30 dage.

Faktura
Private virksomheder og offentlige organisationer, kan betale ved fremsendelse af faktura, forudsat at vi kan kreditgodkende.

Det er entydigt kundens ansvar, at faktureringsoplysningerne er oplyst korrekt, så faktura kan fremsendes uden problemer. Skulle en fremsendt faktura blive afvist og årsagen er, at der ikke er afgivet alle de, af kundens organisation, krævede oplysninger som fx rekvisitionsnummer, personreferencenumre, kontostrenge, eller øvrige mærker til fakturaen, da vil Bloomit for den ekstra krævede håndtering, fakturere et honorar for ekstra håndtering på kr. 300,- inkl. moms. pr. dokument, der skal udstedes eller på anden vis håndteres dobbelt.

Er oplysningerne til fakturering åbenlyst mangelfulde eller kan vi ikke kreditgodkende kunden, forbeholder vi os ret til at afvise ordren, afvisningen sendes til den mail som er oplyst ved bestillingen. Bloomit er på ingen måde erstatningsansvarlig for nogen gener som følge af, at en ordre bliver afvist.

Ved faktura til erhverv, påregnes der et gebyr på 25,00 DKK.

Betalingsbetingelser ved fakturering er 7 dage for både offentlige og private.

Bestilling til afhentning
Bestilles der til afhentning, skal bestillingen være afgivet senest 1 time før afhentning. Dette gælder både på hverdage og lørdage. Bemærk, bestillinger til afhentning søndag skal være afgivet senest lørdagen før kl. 12.00. Afhentning kan kun ske fra Bloomit Odense og indenfor åbningstiden. Åbningstiderne kan variere i højtiderne. Se bloomit.dk for yderligere.

Bestilling til levering
Prisen for udbringning af blomster i Danmark er 79,00 DKK.

For at levering samme dag kan garanteres, skal bestillingen være afgivet inden deadline, der kan variere fra postnummer til postnummer. Leveringsgarantien dækker brofaste øer i Danmark, Bornholm undtaget.

For ikke brofaste øer, kan samme dags levering ikke garanteres, og bestillingen skal derfor modtages senest dagen før kl. 16.00 for at levering på den ønskede dag kan garanteres. Da levering sker med færge vil det forekomme, at modtager må hente den fremsendte hilsen på havnen.

Tjek deadline her, på forsiden af bloomit.dk.

OBS! Bestilles der efter deadline, gives der samtykke til, at der leveres næste hverdag eller lørdag, i tilfælde af at vi ikke kan nå at levere samme dag og det accepteres at ordren ikke kan annulleres.

Vi tilbyder levering på søn- og helligdage i dele af landet.

Særligt for Mors dag
Vi tager forbehold for, at der kan være områder i Danmark, hvor der ikke kan leveres på Mors dag, hvorfor hilsenen vil blive leveret om lørdagen eller den første mulige hverdag. Hilsner vi modtager på Mors dag bliver forsøgt leveret på dagen, men vil blive leveret første mulige hverdag, hvis ikke andet kan lade sig gøre.

Forbehold
Ved levering tages der forbehold for ekstreme vejrsituationer som fx sne, is, storm, og vejrlig i øvrigt der gør leveringen svær eller endog umulig.

Levering til et bestemt tidspunkt
Vi kan ikke garantere, at der kan leveres på et bestemt tidspunkt på dagen, men vi gør alt, hvad der er muligt for at opfylde ønsket om levering på et bestemt tidspunkt. Levering vil finde sted på dagen og typisk i tidsrummet fra 08.00 – 20.00.

Er der ønsket levering til en virksomhed eller institution, på et bestemt tidspunkt på dagen, vil vi gøre hvad vi kan for at efterkomme dette ønske, men vi kan ikke garantere at det kan lade sig gøre.

Undtagen er dog levering til begravelse. Her kan et bestemt tidspunkt angives, og vi garanterer leveringen til det angivne tidspunkt, forudsat at ordren er afgivet inden nedenstående deadlines. Se nedenstående afsnit:

Særligt for begravelse
Bestillingstidspunkter, deadlines

Er ordren afgivet senest dagen forinden kl. 16.00 kan levering til et ønsket tidspunkt garanteres.

Særligt for levering på mandage gælder det, at ordren skal være afgivet senest lørdagen forinden kl. 12.00, for at levering kan garanteres. De ordrer, der afgives efter dette tidspunkt, gør vi alt, hvad vi kan for levere. Vi tilstræber, at oplyse senest mandag kl. 9.00 pr. mail og eller telefon, hvis levering ikke kan ske.  

Er der ønske om eventuelle begravelsesbånd med tekst, skal ordren være afgivet inden kl. 12.00 to hverdage forinden. Kontakt os eventuelt telefonisk for nærmere aftale herom.

Levering til begravelser, bisættelser og urnenedsættelser
For blomsterhilsner til begravelser og bisættelser da lægges disse altid i kapellet eller i våbenhuset.

Blomsterhilsner til urnenedsættelser, afleveres altid i kapellet og ikke på graven. Er der ikke et kapel at aflevere din hilsen i, lægges din hilsen ved hovedindgangen til begravelsespladsen.

I almindelighed sker leveringer til begravelser, bisættelser og urnenedsættelser mellem 1 - 1,5 time før handlingen er oplyst til at begynde og her er bedemand og pårørende sjældent mødt. Hvorfor levering sker for kundens regning og risiko, da vi ikke kan få afdødes navn verificeret ved leveringen.  

Særligt for kistepynt
Når vi leverer en kistepynt, da sørger vi for at kisten pyntes, og at kistepynten monteres forsvarligt på kisten.

Hvem kan handle
Du skal være 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre. En aftale kan altid let annulleres af en forælder, hvis den skulle vise sig at være indgået af et barn eller person under 18 år.  

Øvrige leveringsbetingelser
Det er kundens fulde ansvar, at oplysningerne om modtageren er fuldstændige og korrekte, og hvis der er forsinkelser i leveringen pga. ukorrekte eller ufuldstændige oplysninger, som kunden har angivet, vil bestillingen ikke blive refunderet.

Når du afgiver en bestilling, har du mulighed for at give instruks om at efterlade blomsterne ved modtagerens dør eller hos naboen, hvis modtageren ikke er hjemme eller åbner døren. Har vi begge muligheder, da vil vi sætte din hilsen hvis vi vurderer at det er forsvarligt, alternativt vil vi forsøge at aflevere hos nærmeste nabo.  

Når vi tilbyder at sætte din hilsen hos en nabo, da betyder det den nærmeste nabo, og i det ligger der en nabo indenfor en afstand af ikke over 75 meter. Vi går til én nabo og ikke flere.

Du skal være opmærksom på, at når du giver os lov til at efterlade "din hilsen", så overgår hele ansvaret for din hilsen til dig som afsender når den er sat eller afleveret til en nabo, og eventuelle skader eller tyveri sker for din regning og din risiko. Bloomit har således intet ansvar for din hilsen.

Hvis du ikke har givet instruks om at efterlade blomsterne ved døren eller hos naboen, da du afgav bestillingen, og leveringen bliver forsinket, refunderes bestillingen ikke.    

Hvis modtageren ikke er hjemme eller døren ikke åbnes, når din hilsen forsøges afleveret, returneres blomsterhilsnen til blomsterforretningen med henblik på, at modtageren kan afhente blomsterhilsnen på et senere tidspunkt.

Vi lægger en besked i postkassen hos modtager, hvor det fremgår, hvilken blomsterforretning blomsterhilsnen kan afhentes i.  

Garanti
Vi garanterer, at din blomsterhilsen er frisk ved modtagelsen, og at værdien svarer til det bestilte.  Forudsat ovenstående tidsfrister for bestillingen er overholdt, garanterer vi, at varen leveres på den ønskede dato.  

Reklamationer blomster
Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vær dog opmærksom på, at varer med en naturlig holdbarhed, der er kortere end 24 måneder, har en reklamationsret, der er begrænset til varens naturlige levetid. Det er altid en god idé at klage så hurtigt som muligt ved eksempelvis afskårne blomster, da det ellers kan være svært at vurdere, om der foreligger en mangel ved varen eller ej.

Lever kvaliteten eller udførelsen ikke op til dine forventninger beder vi dig kontakte Bloomit kundeservice på tlf. 35 85 80 12 eller [email protected]. Reklamationen skal ske uden ugrundet ophold efter levering, så vi kan rette eventuelle fejl eller mangler. Da blomster, dekorationer, buketter, kranse og lignende produkter er ferskvare, er det vigtigt, at sker hurtigt. Tag meget gerne flere billeder af det leverede produkt, da dette gør det lettere for os at vurdere klagen.

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved tlf. 35 85 80 12, mail [email protected] eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen nederst. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter (eksempelvis vin og chokolade som bringes ud af vores egne fragtbiler) Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg, (kort der er skrevet personlige hilsner på, buketter, dekorationer af planter eller afskåret blomster, kranse, gavekurve mv.) Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, (såsom afskårne blomster, planter, plantedekorationer, dekorationer af afskåret blomster, gavekurve, buketter o.lign.)

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Bloomit Danmark ApS, Unsbjergvej 5, 5220 Odense SØ, Danmark.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, postnr. by, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Bloomit Danmark ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige er Bloomit Danmark ApS. Vi videregiver din e-mailadresse til Trustpilot.dk for, at vi kan indsamle brugeranmeldelser af vores service. Dine oplysninger sælges ikke til tredjemand. Som registreret hos Bloomit Danmark ApS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: [email protected]  

Vi har et tredjeparts webbureau til at hjælpe os med vores tekniske opsætning og i led i deres arbejde har de også adgang til ovenstående data. Vi har indgået databehandler-aftale med leverandøren, som sikrer tekniske og organisatoriske foranstaltninger i forbindelse med deres arbejde. Ligeledes er webbureauet ansvarlige for vores tekniske server setup, som er placeret i Tyskland og Letland med passende sikkerhedsmæssige og krypterede foranstaltninger. Data på vores servere lagres i 3 måneder.   

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice på [email protected] eller tlf.: 35 85 80 12. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Klagen skal indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal.

Bloomit Danmark ApS forbeholder sig ret til uden varsel at ændre i salgs- og leveringsbetingelserne.   

Sidst ændret d. 16. marts 2022. 

Standardfortrydelsesformular (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)      

Til: Bloomit Danmark ApS, Unsbjergvej 5, 5220 Odense SØ, Danmark. E-mail: [email protected]    

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:  

_________________________________________________________________

Bestilt den: ________________________________________________
Modtaget den: ______________________________________________
Forbrugerens navn: __________________________________________
Forbrugerens adresse: ________________________________________    
Forbrugerens underskrift: ______________________________________ 
Dato: _________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)